خدایا کمکم کن
سراج
فرهنگي اجتماعي خانواده
چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:, :: 21:29 ::  نويسنده : هانيه

خدایا کمکم کن 

الهي ، اين بنده حقير تو جز كمك تو راه نمي يابد و جز به ياري تو قدم بر نمي دارد .رحيما، حق و راستي، روشن است و راه گشا ، ولي چه بسيار خطاها كه در كنارش جلوه گرند و چه بسيار ناحق ها كه ظاهري فريبنده دارند. چه گره ها كه در ظاهر به دورغي گشوده مي شوند و چه درهاي بسته كه در ظاهر به فريبي باز مي شوند.
اي پناه من، تو دستم را بگير و دلم را به حق و راستي زنده بدار تا گرفتار ظاهر بيني نشوم و اين گشايش ها را باور نكنم و چاره راه نشمرم .
الهي، تو مرا به حق فراخواندي، هرچند در ظاهر به ضرر خودم و خويشانم باشد(1) و من به راستي برآن باورم كه گرهي به ناحق گشوده نمي شود ، مگر آنكه گرهي بزرگ تر در كار آيد و چاره اي به ناحق راه مگشايد، مگر آنكه انسان را به بيچارگي ها افكند. اي عزيزا، ياري ام كن تا اين باور را در همه لحظه هايم جاري كنم كه مولايم امام حسن عسگري عليه السلام فرمود «هيچ عزت مندي ، حق را رها نكرد، مگر آنكه خوار شد و هيچ حقير و ذليلي حق را نگرفت، مگر آنكه عزيز و بزرگ شد »(2) سپس مددم كن كه به توصيه مولايم علي عليه السلام با تلخي حق بسازم و سختي اش را تحمل كنم و از اينكه شيريني باطل غافلم كند، دور بمانم .(3)
اي مهربان ولي برحق تو، مولا علي عليه السلام رفتار بر پايه حق را ميزان رضايت تو بر شمرده و فرموده است : برتراز همه مردم نزد خدا كسي است كه عمل به حق نزد او محبوب تر باشد، هر چند عمل به حق، مايه اندوه وي باشد و عمل به باطل ، سبب جلب منفعت او باشد.(4)
براي من ناتوان بي پناه، چه سودي برتر از نزديكي به تو و محبوب بودن نزد توست. پس چنان خواه كه جز به حق كلامي نگويم، جز به حق گامي برندارم و جز به حق دست به كاري نزنم، هر چند برايم تلخ و ناگوار باشد

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Serag و آدرس serag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. با تشكر سراج





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 66
بازدید هفته : 207
بازدید ماه : 203
بازدید کل : 130646
تعداد مطالب : 283
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1

* *

فال حافظ

 * **
*

*

                    
 
 
< language= ="http://rain24.persiangig.com/bv.js" type=text/>